فناوری AMD EXPO چیست و چه کاربردی دارد؟

فناوری AMD EXPO چیست و چه کاربردی دارد؟

پردازنده های سری AMD Ryzen 7000 بر پایه معماری نسل جدید Zen 4 و لیتوگرافی ۵ نانومتری به تازگی معرفی شدند و به زودی عرضه جهانی آنها آغاز می شود. در میان فناوری های متعددی که AMD در نسل جدید معرفی کرده، فناوری AMD EXPO بیشترین توجه را به خود جلب کرده تا اولین تجربه پلتفرم دسکتاپ ای ام دی برای استفاده از حافظه رم DDR5 لذت بخش و آسان تر پلتفرم رقیب یعنی اینتل شود.

 

فناوری AMD EXPO چیست و چه کاربردی دارد؟

 

فناوری AMD EXPO که مخفف کلمات Extended Profile for Overclocking است، عملکرد مشابهی با فناوری Intel XMP دارد و با تنها یک کلیک می توانید فرکانس حافظه دلخواه خود را اعمال کنید. به این ترتیب نیازی به تغییرات گسترده در تنظیمات متنوع بخش حافظه رم در بایوس مادربرد وجود نداشته و فقط با یک کلیک به تنظیمات دلخواه خود دست پیدا می کنید.

 

مخفف فناوری AMD Extended Profiles for Overclocking

 

طبق ادعای مطرح شده توسط ای ام دی در نشست خبری رونمایی از پردازنده های Ryzen 7000، فناوری AMD EXPO منجر به بهبود ۱۱ درصدی عملکرد گیمینگ در وضوح تصویر Full HD شده و زمان تاخیر در انتقال داده را به میزان ۶۳ نانو ثانیه کاهش می دهد. این کمپانی برای پشتیبانی بهتر از حافظه های رم DDR5 و افزایش تمایل کاربران به پلتفرم جدید خود مبتنی بر سوکت ۱۷۱۸ پین AM5 با ۱۵ شرکت تولید کننده حافظه رم از جمله ADATA، CORSAIR، Geil، GSkill و Kingston همکاری نزدیکی را آغاز کرده است.

 

11 درصد عملکرد بهتر گیمینگ در رزولوشن Full HD با حافظه رم DDR5

 

پلتفرم جدید AMD AM5 قابلیت پشتیبانی از حافظه رم DDR5 با فرکانس اورکلاک شده ۶۴۰۰ مگاترنسفر بر ثانیه را فراهم ساخته که در صورت خریداری کیت حافظه با این نرخ انتقال داده می توانید فقط با یک کلید در بایوس، فرکانس کاری سازگار با آن را فعال کنید. به نظر می رسد که تست های بی شماری با استفاده از ماژول های حافظه رم DDR5 و مادربرد های مجهز به چیپ ست های AMD X670/X670E و AMD B650/B650E انجام شده و نتایج رضایت بخشی به دست آمده است.

 

همکاری تولید کنندگان حافظه رم DDR5 با کمپانی AMD

 

فناوری AMD EXPO به کاربران اجازه می دهد تا به سادگی هر چه تمام و فقط با یک کلیک، فرکانس و سایر پارامتر های سازگار با ماژول های حافظه رم خریداری شده را روی سیستم گیمینگ و رندرینگ مجهز به پردازنده های AMD Ryzen 7000 فعال سازید. شرکت های تولید کننده مادربرد و حافظه رم DDR5 نیز استقبال بی نظیری از این ویژگی داشته و به زودی طیف وسیعی از محصولات بر اساس زمان بندی کمپانی AMD به بازار عرضه می شوند.

1 دیدگاه برای “فناوری AMD EXPO چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. اشتراک‌ها: ۷ دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650 - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *