۷ دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

7 دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

چند مدل از مادربرد های MSI B650 بر پایه چیپ ست جدید AMD B650 با طراحی جسورانه و ویژگی های متنوع توسط برند تایوانی رونمایی شدند. پردازنده های سری Ryzen 7000 کمپانی ای ام دی به مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری ۶۰۰ نیاز دارند که AMD B650 یکی از گزینه های میان رده رو به بالا به شمار می رود.

کمپانی ام اس آی همکاری قابل توجهی با شرکت های تولید کننده مولد از جمله AMD، اینتل و انویدیا دارد و بدون محدودیت اقدام به تولید محصول می کند. مادربرد های MSI B650 نه تنها برای گیمرها، بلکه برای تولید کنندگام محتوا و استفاده در دفاتر اداری طراحی و تولید شده اند. هر چند این مجموعه با دسته بندی دقیق و تفکیک مادربرد ها، تصمیم گیری کاربران برای انتخاب بهترین گزینه را آسان تر کرده است.

مادربرد های MSI B650 ویژگی های بسیار زیادی را با خود ارائه می دهند و مشخصات فنی آنها نیز به شدت جذاب هستند. مین بورد های جدید به امکاناتی از جمله پشتیبانی بهینه از ماژول های حافظه رم DDR5 و طراحی حرارتی پیشرفته مجهز شده اند که حداکثر کارایی را از پردازنده های جدید Ryzen 7000 در دسترس کاربران قرار می دهند.

7 دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

۱- راهکار حرارتی بی نظیر

مادربرد های MSI B650 برای استفاده از حداکثر کارایی پردازنده های جدید AMD از هیت سینک های بزرگ آلومینیومی برای انتقال حرارت و پد های حرارتی با قدرت انتقال دمای ۷ وات بر متر کلوین (W/mK) بهره می برند و چوک های پیشرفته به ارائه حداکثر پایداری ممکن منجر شده اند. یکی از مشکلات مهم در درایو های ذخیره سازی M.2 جدید، حرارت بالای آنها به خصوص در مدل های مبتنی بر رابط NVMe است که کمپانی ام اس آی با در نظر گرفتن ویژگی کاربردی M.2 Shield Frozr به کنترل دمای تجهیزات ذخیره سازی پرداخته است.

در صورتی که دمای درایو های ذخیره سازی جدید در محدوده مشخص کنترل نشود، شاهد افت عملکرد و کاهش شدید سرعت انتقال داده خواهیم بود و راهکار MSI به شما این امکان را می دهد تا از درایو های ذخیره سازی نسل جدید خود به صورت مداوم استفاده کنید.

7 دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

۲- طراحی VRM قدرتمند و فناوری Core Boost

دریافت بالاترین سطح از کارایی پردازنده و حافظه رم نیازمند وجود مدار تغذیه یا VRM قدرتمند است که این ویژگی در مادربرد های MSI B650 در بهترین سطح ممکن مشاهده می شود. مادربرد های جدید MSI به مدار تغذیه قدرتمند ۱+۲+۱۶ فاز برای پشتیبانی بهینه از پردازنده های Ryzen 7000 مجهز شدند و با وجود دو کانکتور ۸ پین برای تامین توان مورد نیاز پردازنده های جدید می توانید به حداکثر راندمان ممکن دست یابید.

ویژگی های ذکر شده، حداکثر کارایی ممکن را برای پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای با فرکانس کاری بالا ارائه می دهند و علاوه بر این، قابلیت اورکلاک را برای کاربران حرفه ای فراهم می سازند. فناوری انحصاری MSI به نام Core Boost نیز برای دستیابی آسان به فرکانس های بالاتر در دسترس قرار دارد.

7 دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

۳- تقویت حافظه DDR5

سرانجام کمپانی AMD به استفاده از ماژول های حافظه رم DDR5 روی آورده، اما تاخیر مجموعه تحت مدیریت خانم لیزا سو بی دلیل نبوده و ای ام دی با قدرت هر چه تمام به استقبال حافظه های DDR5 آمده است. محصولات مبتنی بر سوکت AMD AM5 بر پایه حافظه رم DDR5 طراحی و تولید شده اند و به این ترتیب دوست داران AMD می توانند پس از اینتل، سیستم های جدید خود را با بهره گیری از ماژول های حافظه نسل پنجم راه اندازی کنند.

حافظه های DDR5 به دو برابر شدن پهنای باند منجر شده و سرعت کاری بالاتری را تا ۶۶۰۰ مگاهرتز ارائه می دهند. مادربرد های MSI B650 از هر دو فناوری حافظه AMD EXPO و Intel XMP پشتیبانی می کنند که به این ترتیب انتخاب ماژول های سازگار، آسان تر خواهد بود.

7 دلیل برای خرید مادربرد های MSI B650

۴- اتصالات فراوان

امکانات ارتباط در محصولات نسل جدید به شدت متنوع شده و هر کدام از آنها کاربرد های خاص خود را دارند. با توجه به پیشرفت فناوری در حوزه های مختلف، لزوم به کارگیری اتصالات فراوان از جمله پورت های تصویری، صوتی، شبکه و انتقال داده بیش از پیش احسا می شود. مادربرد های MSI B650 می توانند امکانات ارتباطی متنوعی از جمله شبکه سیمی ۲٫۵ گیگابیتی، شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و پورت های USB 3.2 Gen 2×2 از نوع ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را در دسترس مشتاقان فناوری قرار دهند.

اتصالات مختص به نور پردازی چند رنگ نسل دوم به نام ARGB Gen2 به ارائه جلوه ظاهری جذاب تر کمک شایان توجهی می کنند. کلید اختصاصی Flash BIOS Button نیز به منظور آپدیت فایل بایوس مادربرد در اکثر مادربرد های جدید ام اس آی مشاهده می شود.

همگام سازی قدرت و طراحی در سری MPG

۵- همگام سازی قدرت و طراحی در سری MPG

مادربرد های سری MPG ام اس آی ترکیبی بی نظیر از حداکثر کارایی و طراحی چشم نواز هستند. محصولات این خانواده در ترکیب رنگ های متنوعی از جمله فیبر کربن-مشکی و نقره ای-سفید تولید می شوند که برای راه اندازی سیستم های هم رنگ بر اساس سلیقه کاربران به شدت کاربردی است. از مهم ترین محصولات این خانواده می توان به MPG B650 CARBON WIFI و MPG B650 EDGE WIFI اشاره کرد که به اسلات PCIe 5.0 x4 M.2 مجهز شده اند و نهایت کارایی پردازنده های Ryzen 7000 را ارائه می دهند.

مادربرد های سری MPG از حداکثر ۴ اسلات M.2 و ۶ پورت SATA برای پشتیبانی از تجهیزات ذخیره سازی بهره می برند. مادربرد MPG B650I EDGE WIFI با فرم فکتور Mini-ITX ابعادی کوچکی دارد، اما برند تایوانی بهترین و جدیدترین امکانات موجود را روی این محصول به کار برده که یک شاهکار طراحی به شمار می رود.

با سری MAG میدان نبرد را فتح کنید

۶- با سری MAG میدان نبرد را فتح کنید

مادربرد های سری MAG بهترین گزینه برای مبتدیان DIY به شمار می روند. دستیابی به نهایت کارایی، طول عمر بالا، پشتیبانی از قطعات متنوع و مواردی از این قبیل سبب شکل گیری مادربرد هایی مانند MAG B650 TOMAHAWK WIFI و MAG B650M MORTAR WIFI شده که هر دو محصول از امکاناتی شامل مدار تغذیه قدرتمند ۸۰ آمپری، دو کانکتور ۸ پین برای تامین توان پردازنده، دو اسلات ذخیره سازی دارای فناوری خنک کننده M.2 Shield Frozrs و فناوری صوتی Audio Boost 5 بهره می برند.

سری PRO ایده آل برای کسب و کار و تجارت

۷- سری PRO ایده آل برای کسب و کار و تجارت

سری Pro بهترین گزینه ها برای استفاده سازمانی و اداری هستند و از این رو برای راه اندازی سیستم های مخصوص کسب و کار و مراکز تجاری توصیه می شوند. از مهم ترین محصولات این خانواده می توان به PRO B650-P WIFI و PRO B650M-A WIFI اشاره کرد که به فناوری های متنوعی از جمله Steel Armor، هیت سینک های خنک کننده بزرگ، فناوری خنک سازی M.2 Shield Frozr و Flash BIOS Button مجهز شده اند. هر دو محصول ذکر شده از دو اسلات PCIe 4.0 و اسلات های M.2 برای پشتیبانی از انواع کارت گرافیک و تجهیزات ذخیره سازی بهره می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *