تصاویر و مشخصات انواع کارت گرافیک MSI RTX 4080

تصاویر و مشخصات انواع کارت گرافیک MSI RTX 4080

با نزدیک شده به زمان عرضه رسمی، تصاویر و مشخصات چند مدل کارت گرافیک MSI RTX 4080 در وب سایت این شرکت قرار گرفت که شامل مدل های SUPRIM، VENTUS 3X و GAMING می شود. محصولات فعلی ام اس آی مجهز به تراشه گرافیکی AD103-300-A1 انویدیا شامل ۶ مدل می شود که همه آنها دارای ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6X هستند.

پیش از این قرار بود که انویدیا دو مدل کارت گرافیک RTX 4080 دارای ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت حافظه گرافیکی به بازار عرضه کند که بر اساس آخرین تصمیم این کمپانی، نسخه ۱۲ گیگابایتی آن در قالب یک محصول مجزای با نامی دیگر معرفی خواهد شد. به این ترتیب نسخه ۱۶ گیگابایتی فعلی، تنها نسخه کارت گرافیک MSI RTX 4080 به شمار می رود که در دسترس کاربران قرار می گیرد. کمپانی تایوانی ام اس آی تغییراتی در سیستم خنک کننده خود در سه سری GAMING X، SUPRIM X و VENTUS 3X به وجود آورده و همه مدل های تولید شده دارای ۳ عدد فن در مجموعه خنک کننده هستند.

 

تصاویر و مشخصات انواع کارت گرافیک MSI RTX 4080

 

کارت گرافیک MSI RTX 4080 VENTUS 3X دارای دو نسخه استاندارد و اورکلاک شده است که در نسخه OC فرکانس کاری تراشه گرافیکی تا حدود افزایش یافته است. هر چند در حال حاضر فرکانس کاری تراشه گرافیکی در مدل های مختلف توسط MSI اعلام نشده، اما به نظر می رسد که کارت های تولید شده با توجه به سیستم خنک کننده و بهینه بودن لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC قابلیت اورکلاک جذابی دارند.

 

بررسی کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا: گرانی با ارزش

 

پیش از این نیز اورکلاکر های حرفه ای با تغییراتی در فرکانس کاری و استفاده از خنک کننده نیتروژن مایع به فرکانس ۳٫۴۵ گیگاهرتز در کارت RTX 4090 دست یافته بودند و حتی با فرکانس کاری ۳٫۳ گیگاهرتز موفق به اجرای کامل بنچمارک هایی مانند ۳DMark Fire Strike Ultra، ۳DMark Port Royal، ۳DMark Time Spy Extreme Graphics، Superposition 1080p Extreme و Unigine Superposition 8 شده بودند.

 

تصاویر و مشخصات انواع کارت گرافیک MSI RTX 4080

 

با توجه به لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC در کارت گرافیک MSI RTX 4080 می توان پیش بینی کرد که فرکانس کاری تراشه گرافیکی در سطح بسیار خوبی قابل افزایش خواهد بود. دو مدل کارت SUPRIM و SUPRIM X به خنک کننده های قدرتمند ۴ اسلاتی مجهز شده اند که ظاهری مشابه در مقایسه با نسل گذشته دارند. اجزای دیگری از جمله PCB و مدار تغذیه VRM در کارت های ام اس آی در مقایسه با نسخه مرجع انویدیا دچار تغییر شده و وضعیت بهتری پیش روی کاربران حرفه ای قرار دارد.

 

تصاویر و مشخصات انواع کارت گرافیک MSI RTX 4080

 

انویدیا تاریخ ۱۶ نوامبر را برای معرفی و رونمایی رسمی از کارت گرافیک جدید خود اعلام کرده و نسخه های مختلف کارت گرافیک MSI RTX 4080 نیز در همین تاریخ در معرض دید کاربران حرفه ای قرار خواهند گرفت. طبق پیش بینی ها، قیمت نسخه مرجع انویدیا در حدود ۱۲۰۰ دلار خواهد بود و به طور حتم نسخه های اختصاصی سایر برند ها با قیمتی بالاتر به بازار عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *