معرفی بازی Final Fantasy 16

عنوان Final Fantasy سی و پنج ساله شد 🙂

تعداد کمی از فرنچایزها در دنیای بازی‌های کامپیوتری این افتخار را دارند که قدمت ۳۵ ساله و محبوبت داشته باشند، عنوان Final Fantasy یکی از پر طرفدارترین و خاطره سازترین بازی های دوران کودکی تا کنون برای ماست. ما در حال نزدیک شدن به سی و پنجمین سالگرد این سری و ورود به خط اصلی داستانی جدید آن هستیم. تا زمانی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شود، Final Fantasy 16  اولین بازی اصلی خواهد بود که در هفت سال گذشته منتشر می شود. هم طرفداران قدیمی و هم تماشاگران جدید مشتاقند ببینند اسکوئر انیکس در این دوره جدید چه چیزی را ارائه خواهد کرد.

معرفی بازی Final Fantasy XVI

Final Fantasy 16  در نمایشگاه پلی استیشن ۵ سونی در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد. تریلر آن تقریباً چهار دقیقه بود و شامل مقدار قابل توجهی از گیم پلی در کنار صحنه های رندر شده بود. معمولا رونمایی‌های قبلی Square Enix مانند Final Fantasy 15، Final Fantasy 7 Remake و Kingdom Hearts 3 اینگونه نبود. ناشر، بازی ها را خیلی زود و با تیزرهایی که خیلی کوتاه بودند رونمایی می کرد. به نظر می رسد که دیگر مشکلی نیست. در حالی که تاریخ دقیق انتشار Final Fantasy 16 هنوز مشخص نیست، تریلری که در نمایشگاه Playstation در ژوئن ۲۰۲۲ نمایش داده شد، وعده انتشار بازی در تابستان ۲۰۲۳ را می‌داد. تهیه کننده نائوکی یوشیدا در پیامی در ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که همه گیری کووید-۱۹ توسعه را “تقریبا ۶ ماه” به تاخیر انداخت.

معرفی بازی Final Fantasy XVI

بازی Final Fantasy 16 در حال حاضر به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ در نظر گرفته شده است. یوشیدا می‌گوید توسعه آن برای پلی‌استیشن ۵ به تیم این امکان را می‌دهد تا بازی‌ای بسازد که در آن شما «مستقیماً از صحنه‌های داستانی به جنگ‌های لحظه‌ای می‌پرید و دوباره بدون زمان بارگذاری بازمی‌گردید، و باعث می‌شود گیم‌پلی با سرعتی سرسام‌آور جریان داشته باشد».

آیا می‌توانیم انتظار عرضه Final Fantasy 16 را بر روی pc داشته باشیم ؟

تریلر رونمایی Final Fantasy 16 در حالی به پایان رسید که انحصاری بودن پلتفرم آن را اعلام می کرد. این یک خبر شوکه کننده برای همه کسانی که این کنسول را نداشتند بود. جالب اینجاست که جمله ریزی نیز در پایین تصویر وجود داشت که متن آن: «در رایانه شخصی نیز موجود است» بود. متاسفانه این بعدا حذف شد. نسخه PC بازی Final Fantasy 16 قطعی به نظر می رسد، اما مطمئناً پس از گذشت مدتی از عرضه پلی استیشن ۵، عرضه خواهد شد.

معرفی بازی Final Fantasy XVI

Final Fantasy 7 Remake در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ برای پلی استیشن ۴ منتشر شد و بیش از یک سال بعد در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱ بر روی رایانه شخصی عرضه شد. قبل از آن، Final Fantasy 15 در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸ – بیش از یک سال پس از عرضه اولیه کنسول در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۶ بر روی رایانه شخصی منتشر شد. این شانس وجود دارد که Final Fantasy 16 را حدود یک سال و نیم پس از انتشار آن در پلی استیشن ۵ روی رایانه شخصی ببینید.

پیش درآمدی بر داستان

Final Fantasy 16 در سرزمینی به نام Valisthea جریان دارد. این سرزمین بر روی یک کوه عظیم کریستالی بنا شده که به نام کریستال مادر شناخته میشود. اطراف این سرزمین از کوه های کریستالی پوشیده شده که نیروی جادویی به نام Aether را دارا میباشد. این جادو باعث آبادی و شکوه این سرزمین شده و در این میان افرادی هستند که سعی در سواستفاده از این کریستال‌ها دارند، صلح در حال از بین رفتن است و عنصری به نام Blight به Valisthea حمله کرده است. بازی دارای ۳ کاراکتر اصلی میباشد : Clive rosfield ,Joshua Rosfield و Jill Warrick که ما فقط با clive rosfield اشنایی داریم.

معرفی بازی Final Fantasy XVI

قلمرو ها و جهان بازی

در مجموع شش قلمرو وجود دارد: دوک نشین بزرگ روزاریا، امپراتوری مقدس سنبرک، پادشاهی والود، جمهوری دالمکیان، پادشاهی آهنین و سلطه بلورین.

پاسخ به این که چرا Final Fantasy 16 دارای یک محیط کلاسیک فانتزی اروپایی قرون وسطایی خواهد بود، ساده است: بسیاری از اعضای اصلی Creative Business Unit III، بخش توسعه ‌دهنده بازی، از محیط و احساسی که می‌دهد لذت می‌برند. آخرین Final Fantasy خط اصلی در دنیایی اتفاق افتاد که فناوری پیشرفته مدرن و جادو را در هم آمیخت، بنابراین Final Fantasy 16 با داشتن تنظیماتی مانند ۹ Final Fantasy و ۱۲ Final Fantasy برای بسیاری از طرفداران بازگشتی خوب خواهد بود.

با وجود گستردگی Valisthea، Final Fantasy 16 یک بازی جهان باز نخواهد بود. برای جلب توجه طرفداران قدیمی و جدید Final Fantasy ، از بازی های RPG جهان باز اخیر الهام گرفته شده است، اما تیم از طراحی‌ای که آنها را به یک فضای جهان باز محدود می کند اجتناب کرده است. یوشیدا می‌گوید که از این طریق، تیم می‌تواند «داستانی بیاورد که به نظر می‌رسد کل جهان و فراتر از آن را در بر می‌گیرد» در حالی که «روی یک طراحی بازی مستقل مبتنی بر منطقه تمرکز می‌کند که می‌تواند به بازیکنان احساس بهتری از یک «جهانی» واقعی بدهد.

در مصاحبه ای با Famitsu در سال ۲۰۲۲، او اعتقاد راسخ خود را ابراز کرد که ” آنچه ما معتقدیم ارائه بهترین داستان است، تجربه ای که بازی ها و فیلم ها را با هم ترکیب می کند، نیازی به دنیای باز ندارد.”

این عنوان در حال حاظر قابل پیش خرید نیست و باید منتظر بمانیم.

1 دیدگاه برای “معرفی بازی Final Fantasy 16

  1. اشتراک‌ها: مقایسه عملکرد RX 7900 XTX و RTX 4090 در بازی ها - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *