مقایسه عملکرد RX 7900 XTX و RTX 4090 در بازی ها

به تازگی مقایسه عملکرد میان دو کارت گرافیک RTX 4090 و RX 7900 XTX در بازی های مختلف با وضوح تصویر ۴K منتشر شده که نتایج جالبی را در اختیار کاربران قرار داده است. هر چند RX 7900 XTx به عنوان پرچمدار نسل جدید AMD هنوز به بازار عرضه نشده، اما برخی از مدل های مرجع آن در دسترس رسانه ها قرار گرفته و آنها با بررسی این محصول و مقایسه با پرچمدار جدید انویدیا، نرخ فریم کسب شده در بازی ها را به اشتراک گذاشته اند.

تجربه نرخ فریم ۶۰ و بالاتر از آن در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با وضوح تصویر ۴K و بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی توسط هیچ کدام از کارت های پرچمدار نسل گذشته مانند RTX 3090 Ti و RX 6900 XT امکان پذیر نبود، اما کارت گرافیک RTX 4090 به عنوان اولین محصول با قابلیت ارائه نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ معرفی شده است.

انتظارات زیادی از نماینده جدید AMD وجود دارد و نتایج منتشر شده از عملکرد RX 7900 XTX در بازی های مختلف نشان می دهد که پیشرفت های قابل توجهی در مقایسه با نسل گذشته صورت گرفته است. با این حال مقایسه نتایج با RTX 4090 نشان می دهد که برتری مطلق در اختیار نماینده انویدیا قرار دارد و اختلاف فریم قابل توجی مشاهده می شود.

 

نرخ فریم بازی Call of Duty Modern Warfare 2

 

هر چند باید به مواردی مانند عدم بهینه سازی درایور های فعلی برای کارت گرافیک RX 7900 XTX اشاره کرد که امکان افت عملکرد را به وجود می آورد. با توجه به حضور RTX 4090 در بازارهای جهانی و ارائه درایور جدید از سوی انویدیا، پرچمدار جدید این کمپانی می تواند عملکرد با ثبات تر و بهتری را از نظر نرخ فریم ارائه دهد.

 

نرخ فریم بازی Watch Dogs Legion

 

با این حال در بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، هر دو نماینده جدید انویدیا و AMD موفق به ثبت نرخ ۸۳ فریم بر ثانیه شدند و حتی در بازی Metro Exodus نیز عملکرد آنها مشابه یکدیگر است.

 

نرخ فریم بازی Cyberpunk 2077

 

در بازی Call of Duty Modern Warfare 2 کارت گرافیک RTX 4090 نرخ فریم ۱۳۹ را به ثبت رسانده و نماینده AMD نیز نرخ فریم ۱۳۳٫۵ را کسب کرده است. بازی Watch Dog Legion عنوان بعدی برای مقایسه دو کارت گرافیک بوده که باز هم نماینده انویدیا با نرخ ۱۴۱ فریم بر ثانیه، عملکرد بهتری نسبت به RX 7900 XTX با نرخ ۱۳۲ فریم بر ثانیه ارائه کرده است.

 

نرخ فریم بازی Metro Exodus

 

کارت گرافیک RTX 4090 در حال حاضر با قیمت ۱۵۹۹ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد و این در حالیست که برچسب قیمت ۹۹۹ دلاری برای پرچمدار AMD انتخاب شده است. به طور حتم اختلاف فریم ها با توجه به اختلاف قیمت ۶۰۰ دلاری می تواند کاربران را نسبت به خریداری RX 7900 XTX مشتاق کند.

2 دیدگاه برای “مقایسه عملکرد RX 7900 XTX و RTX 4090 در بازی ها

  1. اشتراک‌ها: اولین تصاویر و مشخصات از کارت گرافیک RTX 4080 انویدیا - آی تی خرید

  2. اشتراک‌ها: اولین تصویر از کارت گرافیک پاور کالر RX 7900 - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *