چرا نام گوگل کروم برای مرورگر محبوب انتخاب شد؟

چرا نام گوگل کروم برای مرورگر محبوب انتخاب شد؟

در خصوص نامگذاری مرورگرها فقط می توان نام یک مورد را ذکر کرد که اشاره مستقیمی به نوع کاربرد اپلیکیشن دارد و آن هم Internet Explorer بود که دیگر اثری از آن در سیستم عامل جدید ویندوز مشاهده نمی شود. فایرفاکس و گوگل کروم نیز ارتباط چندانی به نوع وظیفه برنامه های وبگردی ندارند، پس چه دلیلی برای انتخاب نام مرورگرها وجود دارد؟

مرورگر گوگل کروم که از سال ها قبل به عنوان پر طرفدار ترین و دارای بیشترین میزان نصب و استفاده در کامپیوتر های شخصی و گوشی های هوشمند به شمار می رود، در قالب یک پروژه با نام رمز Chrome از اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی مطرح شد. کروم اشاره ای به کروم واقعی در ماشین های عضلانی تولید شده در قرن اخیر دارد و به عنوان جایگزینی سریع و کارآمد برای مرورگرهای کند و بدون قابلیت اضافی معرفی گردید.

 

صفحه دانلود مرورگر گوگل کروم

 

همانطور که تزئینات کرومی روی اتومبیل های عضلانی سال ها قبل در مرکز توجه قرار داشت و زرق و برق قابل توجهی را منعکس می کرد. به نوعی بازتاب نور و گرافیک محیط اطراف روی بخش های کرومی سبب جلب توجه بیشتری می شد و سرعت بالای اتومبیل های عضلانی یا به اصطلاح Muscle Cars آمریکایی را بیش از پیش نمایان می کرد.

گوگل کروم نیز با تفکری مشابه شکل گرفته بود و هدف گوگل، جلب توجه کاربران به سمت ابزارهای جانبی از جمله نوار ابزار مرورگر، برگه ها و نوار پیمایش بود. به این ترتیب ابزارهای جانبی که در کنار صفحه وب نمایان می شد، نظر کاربران را به خود جلب می کرد تا به مرور زمان، آنها با قابلیت های متعدد مرورگر محبوب گوگل آشنا شوند.

 

قابلیت های متعدد گوگل که در مرورگر کروم قابل استفاده هستند

 

در ابتدا نام Chrome به عنوان رمز پروژه در حال توسعه گوگل مطرح شده بود و در نهایت نیز با همین نام در دسترس کاربران قرار گرفت. سال ها بعد با روی کار آمدن گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید، مرورگر کروم به همراه اپلیکیشن های دیگری از گوگل به عضو ثابت آنها تبدیل شد تا فراگیر شدن آنها رشد بیشتری پیدا کند.

گوگل برای انتخاب نام نهایی مرورگر خود یک مسابقه در نظر گرفته بود، اما به گفته گلن مورفی به عنوان توسعه دهنده کروم، نام های ارسالی افتضاح بودند و گوگل در نهایت نام اولیه را برای محصول نهایی خود انتخاب کرد. در حقیقت هیچ کدام از نام های ارسالی توسط کاربران مورد تایید گوگل قرار نگرفت و دلیل آن نیز بی ارتباط بودن اسامی بود.

 

قابلیت مدیریت رمزها در مرورگر کروم

 

شاید در آن زمان کاربران به درستی نمی دانستند که گوگل کروم قرار است چه کارهایی انجام دهد و به چه قابلیت هایی مجهز شود و حتی هدف اصلی آن فراتر از یک مرورگر اینترنت است. در نتیجه نتوانستند یک نام درست و منطقی برای آن انتخاب کنند. نام Chrome در سال های ابتدایی انتشار برای دوست داران خودروهای عضلانی آمریکایی که به شدت محبوب بودند، کاملا شناخته شده بود و آنها می توانستند به سرعت با این نام ارتباط برقرار کنند.

 

سینک کردن جیمیل با مرورگر کروم

 

هر چند نام کروم برای یک مرورگر جذاب بوده و به سرعت می توانست به یک نام ترند تبدیل شود، اما بر خلاف خودروهای عضلانی و طراحی بخش های کرومی که قاعدتا زمخت و خشن بودند، مرورگر گوگل از یک طراحی مینیمال با آیکن های کوچک بهره می برد. ساندرا پیچای به عنوان مدیر محصول گوگل در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای با نیویورک تایمز به این نکته اشاره کرد که نام کنایه آمیز کروم در حقیقت هسته اصلی تجربه این مرورگر است.

دلیلی وجود دارد که وقتی Chrome را می‌ساختیم، همه کارهای گوگل کروم را به حداقل برسانیم، به طوری که تمام زمانی که در آن صرف کردید، شامل وب‌سایتی بود که در آن زمان به آن توجه می کردید. ما می خواستیم کاربران روی محتوایی که در حال استفاده هستند، تمرکز کنند. دلیل اینکه محصول نهایی “Chrome” نامگذاری شد این بود که می خواستیم قابلیت مرورگر کروم را به حداقل برسانیم. اینطوری فکر کردیم.

سخنان ساندار پیچای به خوبی نشان می دهد که گوگل کروم در مسیر درستی قرار گرفته و دلیل اصلی محبوبیت آن قابلیت های متعدد مرورگر است. یک مرورگر وظیفه مشخصی دارد که باید صفحات وب را با سرعت بسیار بالایی بارگذاری کرده و محتوای سایت را به صورت صحیح نمایش دهد. اما قابلیت های کروم فراتر از یک مرورگر است و به قابلیت های متعددی مجهز شده است.

1 دیدگاه برای “چرا نام گوگل کروم برای مرورگر محبوب انتخاب شد؟

  1. اشتراک‌ها: آموزش تغییر پوشه دانلود گوگل کروم - آی تی خرید | فروشگاه آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *