ساخت کارخانه تولید تراشه TSMC در ژاپن

ساخت کارخانه تولید تراشه TSMC در ژاپن

برنامه ریزی های کاملی برای ساخت کارخانه تولید تراشه TSMC در کشور ژاپن به اتمام رسیده و به زودی مراحل اولیه ساخت آغاز می شود. منبع اصلی این خبر، رسانه نیکان کوگیو (از طریق رسانه خبری رویترز) که در توکیو مستقر است و در حال حاضر مشخص نیست که مکان اصلی احداث در کدام منطقه از ژاپن قرار دارد. با توجه به برنامه توسه کمپانی TSMC مبنی بر تولید تراشه هایی با فناوری ساخت جدید، به نظر می رسد که آنها قصد دارند تا تولید تراشه های قدیمی خود از جمله نمونه های ۵ نانومتری و ۱۰ نانومتری را به خاک ژاپن منتقل کند.

با وجود برنامه ریزی های متعدد برای ساخت کارخانه تولید تراشه TSMC در ژاپن، به نظر می رسد که احداث کارخانه جدید تا نیمه دهه فعلی به پایان نخواهد رسید. تراشه های مورد نظر به احتمال فراوان برای خودرو ها و مصارف تجاری دیگر کاربرد خواهند داشت و در سال تاسیس مورد استفاده کارخانجات مختلف قرار خواهند گرفت. اعلام شده که ساخت کارخانه جدید در ژاپن در حدود ۱ میلیارد ین معادل ۷٫۴ میلیارد دلار هزینه دارد.

مدیر عامل کمپانی در خصوص شرایط احداث کارخانه جدید اعلام کرده که اولویت تولید تراشه های جدید تر بر عهده کارخانه اصلی خواهد بود و تراشه هایی با لیتوگرافی قدیمی تر در ژاپن تولید خواهند شد.  هر چند یک کارخانه دیگر در جزیره کیوشو در حال احداث است، اما این مجموعه قرار است تراشه های ۱۲ تا ۱۶ نانومتری را تولید کند. در نتیجه کارخانه دیگری که در کشور ژاپن احداث خواهد شد، به تولید تراشه های ۵ تا ۱۰ نانومتری می پردازند.

با این حال تولید تراشه های جدیدتر برای تجهیزاتی مانند گوشی هوشمند، تبلت و محصولات دیگر در کارخانه اصلی پیگیری خواهد شد و هیچ برنامه ای برای تولید تراشه های دارای فناوری ساخت جدیدتر، در کارخانجات ژاپن TSMC وجود ندارد. هر چند مشکلات زیادی برای تولید تراشه های جدید برای گوشی های هوشمند در دو سال اخیر وجود داشته، اما این مشکلات با تداوم تولید در حال برطرف شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *