قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti مشخص شد

قیمت کارت گرافیک RTX 4060 Ti مشخص شد

انویدیا در حال آماده سازی پنجمین محصول از خانواده Ada Lovelace به نام کارت گرافیک RTX 4060 Ti بوده و به تازگی قیمت این محصول نیز اعلام شده است. نماینده جدید انویدیا در ماه می ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد و برچسب قیمت متعادلی در مقایسه با RTX 4070 و RTX 4070 Ti برای آن در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti بر پایه لیتوگرافی ۵ نانومتری و با بهره گیری از تراشه AD106 طراحی شده و دارای تعداد ۴۳۵۲ هسته پردازشی CUDA است. تراشه مورد استفاده برای محصول جدید انویدیا، تا حدود زیادی مشابه با نسخه مخصوص لپ تاپ کارت RTX 4070 بوده و تفاوت های جزئی در مشخصات فنی با یکدیگر دارند. تعداد مولتی پروسسور های استریمینگ در پنجمین عضو از خانواده Ada Lovelace به عنوان یک میان رده برابر با ۳۴ واحد اعلام شده که دو واحد کمتر از نسخه لپ تاپ RTX 4070 با تراشه گرافیکی مشابه است.

این محصول به ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR6 مجهز خواهد بود و پهنای باند تولید شده بر پایه فرکانس کاری ۱۸ گیگابیت بر ثانیه توسط رابط ۱۲۸ بیتی منتقل می شود. تعداد هسته های Tensor در این کارت برابر با ۱۲۸ واحد و هسته های Ray Tracing نیز برابر با ۳۲ هسته خواهد بود و ۱۲۸ واحد TMU به همراه ۴۸ واحد ROP نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به طور حتم انویدیا تلاش خواهد کرد تا نماینده جدید از خانواده Ada Lovelace بتواند در عمل، کارت گرافیک نسل گذشته RTX 3070 را شکست دهد و عملکردی نزدیک به RTX 3070 Ti ارائه دهد.

با توجه به برخورداری از لیتوگرافی به روز تر و بهینه سازی های متعدد در بحث مصرف انرژی، برتری های فراوانی برای RTX 4060 Ti وجود دارد. ویژگی جدیدی از جمله DLSS3 نیز برای کارت جدید انویدیا در نظر گرفته شده که برای گیمرها بسیار جذاب خواهد بود. کارت های سری RTX 4060 به دلیل توان مصرفی کمتر از ۲۰۰ وات، توسط یک کانکتور ۸ پین PCI راه اندازی می شوند و نیازی به بهره گیری از کانکتور ۱۶ پین ۱۲VHPWR وجود ندارد. انویدیا قصد دارد تا محصول جدید خود را با قیمت حدود ۴۵۰ دلار به بازار عرضه کند که حدود ۱۵۰ دلار ارزان تر از RTX 4070 و حدود ۳۵۰ دلار ارزان تر از RTX 4070 Ti خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *