هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro معرفی شد

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro معرفی شد

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro در رویداد سالانه این شرکت به نام WWDC 2023 رونمایی و قابلیت های آن به طور کامل معرفی شد. با وجود معرفی چند هدست واقعیت افزوده از برند های دیگر در بازار های جهانی، کاربران و دوست داران اپل در انتظار معرفی ویژگی های جدید و منحصر بفردی بودند که تیم کوک برای آنها فراهم کرده است. در سال های حضور استیو جابز، کمپانی اپل همواره یک قدم فراتر از رقبا قدم بر می داشت، اما به اعتقاد بسیاری از دوست داران سیب گاز زده، روند رو به رشد آنها در دوران مدیریت تیم کوک افول کرده است.

در حقیقت آنها اعتقاد دارند که اپل به معرفی اولین ها در سطح جهان نمی پردازد و در برخی مواقع محصولاتی بهتر و کامل تر نسبت به رقبا تولید می کند. در خصوص هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro نیز چنین رویه ای در ذهن کاربران شکل گرفته بود و به نظر می رسد که تیم کوک، این بار نیز بهتر از رقبای خود عمل کرده است. هدست واقعیت افزوده اپل که اولین نمونه تولید شده توسط این کمپانی به شمار می رود، قابلیت کنترل پذیری توسط چشم، دست و صدا را دارد و به این ترتیب کاربران می توانند در یک فضای فیزیکی حضور پیدا کنند.

 

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro معرفی شد

 

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro به همراه سیستم عامل اختصاصی VisionOS معرفی شده که به صورت اختصاصی می تواند ویژگی های هدست را در دسترس کاربران قرار دهد. این سیستم عامل اولین نمونه در سطح جهان به شمار می رود و سایر هدست های موجود در بازار، فاقد سیستم عامل اختصاصی بودند. پشت قاب دودی هدست، دو صفحه نمایش دارای وضوح ۲۳ میلیون پیکسل قرار گرفته تا واقعی ترین تصاویر ممکن را به صورت شبیه سازی شده در اختیار کاربران قرار دهند. تعداد بسیار بالای پیکسل ها که حتی از یک صفحه نمایش ۴K نیز بیشتر است، به لطف فناوری micro-OLED فراهم شده است. تراشه قدرتمند M2 اپل که توان قابل توجهی برای پردازش دستورات دارد، در هدست واقعیت افزوده ویژن پرو در کنار تراشه اختصاصی Apple R1 قرار گرفته است.

 

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro معرفی شد

 

تراشه M2 بخش زیادی از عملکرد های هدست شامل راه اندازی سیستم عامل VisionOS، الگورتیم های بینایی کامپیوتری پیشرفته را مدیریت کرده و گرافیک خیره کننده را ارائه می دهد. تراشه اختصاصی R1 نیز وظیفه پردازش ورودی ها از دوربین، حسگرها و میکروفون ها به همراه انتقال تصاویر به نمایشگرها با زمان تاخیر ۱۲ میلی ثانیه را بر عهده دارد. چشم بند اختصاصی اپل به نام Light Seal که وزن بسیار کمی دارد، هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro را برای استفاده تمامی کاربران با فرم سر متفاوت امکان پذیر می سازد. فرم طراحی Light Seal به گونه ایست که کمترین فشار ممکن روی نواحی کناری چشم و سر وارد می شود.

 

هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro معرفی شد

 

از سوی دیگر بخش پشتی یا سر بند دستگاه که وظیفه نگه داری هدست روی سر را بر عهده دارد، از یک بافت سه بعدی انعطاف پذیر تشکیل شده که طول عمر بسیار بالایی را ارائه می دهد. در کنار محل اتصال هدست به هدبند، دو عدد اسپیکر قدرتمند قرار گرفته که به دلیل فاصله نزدیک با گوش، بهترین تجربه صوتی را فراهم می سازد. لنز های مورد استفاده در هدست واقعیت افزوده اپل Vision Pro توسط کمپانی خوشنام ZEISS ساخته شده اند. باتری آلومینیومی قدرتمند برای تامین توان مورد نیاز این محصول در نظر گرفته شده که با توجه به ابعاد خود می تواند درون جیب یا کیف رو دوشی قرار گیرد.

 

قابلیت انجام چند کار به صورت همزمان توسط هدست اپل ویژن پرو

 

با بهره گیری از هدست واقعیت افزوده اپل می توانید تمامی کارهای روزمره خود را بدون نیاز به صفحه نمایش انجام دهید و تمام فضای پیرامون شما در نقش یک نمایشگر بزرگ و چند تکه عمل می کند. وبگردی، نمایش فیلم، نمایش فایل های PDF و برقراری تماس تصویری همزمان تنها بخشی از کاربرد های متنوع Vision Pro به شمار می روند. همه چیز در این محصول به صورت رویایی ترسیم شده، حتی برچسب قیمت ۳۴۹۹ دلاری آن نیز بسیار شگفت انگیز و برای طیف وسیعی از کاربران دور از دسترس است. طرح نهایی اپل در مقایسه با نمونه طرح منتشر شده در هفته های اخیر بسیار متفاوت بوده و شباهت زیادی به یکدیگر ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *