اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally

اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally

کنسول بازی ایسوس به نام ROG Ally که پیش از این جدی بودن پروسه تولید آن مورد تایید قرار گرفته بود، وارد فاز جدیدی شده و اطلاعات بیشتری از سخت افزار آن به دست کاربران رسیده است. این محصول جذاب ایسوس که ماجراجویی جدید برند تایوانی در حوزه گیمینگ به شمار می رود، به تراشه اختصاصی AMD Phoenix بر پایه معماری AMD Zen 4 مجهز خواهد بود.

تراشه گرافیکی مورد استفاده توسط ایسوس نیز بر پایه معماری AMD RDNA3 خواهد بود و قدرت پردازشی آن به صورت مستقیم توسط پردازنده Ryzen Z1 تامین می شود. پردازنده اختصاصی Ryzen Z1 Extreme برای کنسول بازی ایسوس دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی بوده و با فرکانس پایه ۳٫۲ گیگاهرتز فعالیت می کند. کمپانی ایسوس به طور کلی دو نسخه از این کنسول را در نظر گرفته که یک نسخه دارای پردازنده Extreme و دیگری دارای پردازنده استاندارد Ryzen Z1 خواهد بود. نسخه استاندارد این پردازنده به تعداد ۶ هسته و ۱۲ رشته پردازشی مجهز خواهد بود.

 

اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally

 

فرکانس بوست این پردازنده قدرتمند در نسخه پایه به ۴٫۹ گیگاهرتز افزایش می یابد و در نسخه Extreme به ۵٫۱ گیگاهرتز می رسد. کنسول بازی ایسوس ROG Ally به دلیل برخورداری از خنک کننده اختصاصی دارای دو عدد فن و لوله انتقال حرارت می تواند فرکانس بوست ۴٫۹ گیگاهرتز و ۵٫۱ گیگاهرتز را پشتیبانی کند که یک ویژگی جالب توجه به شمار می رود. به طور معمول، دستگاه های قابل حمل با فرکانس کمتری فعالیت می کنند و دلیل اصلی آن، عدم به کارگیری خنک کننده قدرتمند است. با توجه به تعبیه یک خنک کننده مجهز به دو عدد فن باریک مشابه با نمونه های مورد استفاده در الترابوک ها، مشکل حرارت بیش از حد برطرف شده است.

هر چند باید منتظر عرضه نسخه نهایی ماند تا با اطمینان خاطر بیشتر در خصوص قابلیت خنک سازی، اظهار نظر کرد. تراشه گرافیکی مورد استفاده در نسخه استاندارد Ryzen Z1 به ۴ واحد محاسباتی (CU) مجهز شده و از ۲۵۶ پردازنده جریانی بهره می برد. در نسخه Extreme اما تعداد واحد های محاسباتی به ۱۲ عدد افزایش یافته و پردازنده های جریانی نیز رقم قابل توجه ۷۶۸ را نشان می دهد. با توجه به درج مشخصات فنی در وب سایت Geekbench به نظر می رسد که این اعداد و ارقام در محصول نهایی نیز قابل ارائه خواهند بود.

 

اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally

 

کنسول بازی ایسوس ROG Ally با بهره گیری از یک صفحه نمایش ۷ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل، می تواند شدت روشنایی ۵۰۰ نیت و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را ارائه دهد. زمان پاسخدهی صفحه نمایش مورد استفاده توسط ایسوس برابر با ۷ میلی ثانیه اعلام شده است. نسخه Extreme کنسول قابل حمل ایسوس دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 به صورت چینش دو کاناله بوده و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع PCIe Gen 4 M.2-2230 برای آن در نظر گرفته شده است.

1 دیدگاه برای “اطلاعات جدید از کنسول بازی ایسوس ROG Ally

  1. اشتراک‌ها: قیمت کنسول ایسوس ROG Ally اعلام شد - آی تی خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *